Theme Preview
preload

Live Gen

Maskeleme Yöntemleri

Maskeleme Yöntemleri

Bir katmandaki görüntünün belli bölümlerini gösterme yöntemidir. En az iki katmana ihtiyaç vardır. Üstteki maske , alttaki ise maskelenmiş katmandır.

Çizgiler maske olarak kullanılamaz. Sadece dolguları (fırça, oval, dikdörtgen aracı ) ve yazı karakterlerini kullanabi lirsiniz.

Flash-MX versiyonundan itibaren artık film kliplerini de maske olarak kullanabiliriz.

Durağan maskeleri yaratmak kolaydır. Önce flash içine bir resim import edin. Bunun hemen üstüne bir katman ekleyin. Oval aracı ile 2.katmana bir daire çizin. Hepsi bu. Son olarak katmanlara özellik atayacağız. En üstteki daire şekli çizdiğiniz katmanı seçin. Modify > Layer komutunu verin. Daha pratik yöntem katmanın en solundaki ucu kıvrık kağıt sembolünü çift tıklayın.

Açılan menüden "Mask" ı işaretleyin. Resmin bulunduğu katmana aynı işlemi yapın, fakat "Masked" işaretleyin. Daima iki katmanı kilitlemelisiniz.

Flash-mx versiyonundan sonra bu işlemleri yapmanıza gerek kalmamıştır.Sadece setMask() komutu ile maskeleme işlemi actionscript ile de yapılabilir. Biz bu bölümde canlandırılmış maskeleri göreceğiz. Bu örnekler:

1- Maske katmanına tween uygulamak.

2- Maskelenmiş katmana tween uygulamak.

3- Yumuşak kenarlı maske hazırlamak.

4- Birden fazla maske kullanmak

5- Maskelenmiş bir animasyona tekrar maske uygulamayı içerecektir.

6- setMask() komutu ile maskeleme( Sadece Flash-MX ve üstü versiyonlarda)

Uygulamalar:

   Örnek 1
             Görünüm ve Açıklamalar         

Bu örnekte maske katmanına birden fazla tween uygulanmıştır. Klasik maskede 2 katman olduğunu biliyorsunuz. Burada 3. bir katman da kullanılmıştır. Bu niçin yapılmıştır? 2 katmanlı maskelerde sadece maske bölümünün bulunduğu yerler gözlenir. Resmin diğer kısımlarını göremezsiniz. En alta yerleştirdiğiniz resmin koyulaştırılmış bir kopyası bu dezavantajı ortadan kaldırarak hoş bir efekt sağlayacaktır.

   Örnek 2
             Görünüm ve Açıklamalar       

Maskeleme tekniği ile hareketsiz bir resimde dalgalanma hareketini gösteren bir örnek.Uygun resimlerde kullanıldığında çarpıcı sonuçlar elde edilebilir.

   Örnek 3
             Görünüm ve Açıklamalar      

Maskelenmiş katmana uygulanan tween işlemi ile yapılan bir animasyon. Dosya boyutunun fazla olması nedeniyle fla. dosyası eklenmemiştir.

   Örnek 4
             Görünüm ve Açıklamalar   

Maskeleme yapıldığında son derece keskin bir kenarla aydınlatma sağlanır. Bu herzaman iyi sonuç vermez. Bu örnekte maske kenarlarının yumuşatılmasını ve daha etkili bir görüntünün nasıl oluşturulacağını göreceksiniz.

   Örnek 5
             Görünüm ve Açıklamalar        

İki ayrı maske katmanının kullanıldığı bir örnek. Maske katman sayısını istediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz.

   Örnek 6
             Görünüm ve Açıklamalar      

Burada maskeleme işlemi yapılmış bir animasyonu yeniden maskelemeyi göreceksiniz. Açıklamalar yazılmamıştır. Üstteki örneklere bakarak çözümünü kendiniz bulmaya çalışın.

   Örnek 7
             Görünüm ve Açıklamalar         

Flash-MX ve üstü versiyonlarla hazırlanan setMask() komutunun kullanıldığı bir maske efekti. Detaylar için örnek dosyalar bölümünde "Flash-Mx de setMask() komutu" başlığına bakabilirsiniz.

 
Bugün 45 ziyaretçi (51 klik) kişi burdaydı!
Pagelines Design +
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol